Kerameti Kendinden Menkul Naifce Dilekler

http://fizy.com/#s/185wdr

Gözlerimi kedi miyavına açıyorum her sabah. Bir sabah da bir kedi benim çay isteğime açsın istiyorum gözlerini.

Güller ilan-ı aşk için kullanılmasın istiyorum. Babası oje sürmesine izin vermeyen kız çocuklarının gülleri koparıp koparıp çakma oje yapması kadar zalimce bu da.

Meyvenin yenilmek için kabuğunun soyulmasına ihtiyacı yok, nasıl bir insanı sevmek için kıyafetinin çıkarılmasına gerek yoksa.

Bir arkadaşın “bakalım bilebilecek mi” diye kobay faresi olarak beni kullandığı fal baktırma deneyinde, elde edilen sonucun “koyu renk saçlı koyu renk gözlü başka bir kız var hayatında” olması yine de bir elem kaynağı benim için. Hani fala inanmayacaktık.

Beni sevindirmek, sabah kalkmaktan daha zor değil. Karaköy’e kahveye veya Piyer Loti’ye çaya çağırsın mesela beni, günün en güzel saatleri bunlar’da.

Kız çocuklarının oyuncak araba merakı kadar oğlan çocuklarının oyuncak bebek merakı da giderilsin diyorum. Yine de favorim kuklalar. Kuklalar, çocuklukta kalsın; geleceğe taşınmasın.

Müslüman mahallesinde bir Noel Baba, Hristiyan mahallesinde bir Nasreddin Hoca istiyorum. Çocuklar, gülümsemelerini din süzgecinden geçirmez nasılsa.

Kedi köpek kadar ehemmiyet verilsin istiyorum karıncaların, sineklerin, hamamböceklerinin hayatlarına da. Bizdeki nefes onlarda da var, bize ulaşmasa da.


Köydeki gibi kabakları ipe dizip kurutmak istiyorum, kış ayına. Yeniden belirli günler ve haftalar kitabına girer umuduyla, saklayacağım yerli malı haftasına.

Tarifini bildiğim yemekleri yapmak eğlenceli değil. Yeni tatlar bulmaya hevesli bir damak arkadaşı fena olmayabilir. Rakıyı kolayla karıştırmaya, nesquikle acılı ezmeyi baş göz etmeye bir meyil.

Adalet sözcüğündeki “let” hecesinin tek başına bir kelime olarak “yoksulluk” anlamına geldiğini bilen en az bir avukat istiyorum. Bir başkasının acısında kendi güçsüzlüğünü görebilecek cinsten, tüm ezilenleri savunmaya.

Sarhoş olmadan da gülünç duruma düşmeyi isterken, göze almak değil meydan okumak kafasında bir arkadaş istiyorum.

İsim-şehir-hayvan niyetine şarkı-şiir-film oynayalım istiyorum. Umut'un "U"su ile ben başlıyorum: Uzun İnce Bir Yoldayım-Ulu Orta-Uzak.

Çok istersek olur diye duydum.

(Clann Zú’dan “Hope this day” ile devam)

Hiç yorum yok: